ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Tartalomjegyzék
1. A TÁJÉKOZTATÓ CÉLJA 2
2. ADATKEZELŐ ADATAI 3
3. A KEZELT ADATOK KÖRE, AZ ADATKEZELÉS CÉLJA, JOGALAPJA ÉS AZ ADATOK MEGŐRZÉSÉNEK IDEJE 3
4. ADATTOVÁBBÍTÁS 8
5. EGYÉB ADATKEZELÉSI KÉRDÉSEK 8
6. TÁJÉKOZTATÁS AZ ÖN JOGAIRÓL 9
7. ÉRTESÍTÉSI ÉS INTÉZKEDÉSI KÖTELEZETTSÉG 11
8. TÁRSASÁGUNK ÁLTAL IGÉNYBE VETT ADATFELDOLGOZÓK 11
9. IGÉNYÉRVÉNYESÍTÉS, PANASZJOG 12
10. EGYÉB RENDELKEZÉSEK 12
1. A TÁJÉKOZTATÓ CÉLJA
S.ANNA-DENT Fogászati Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
(a továbbiakban: Adatkezelő) a jelen Tájékoztató elfogadásával első sorban
a 2018. május 25. napjától alkalmazandó, az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. számú Rendelet (a továbbiakban: GDPR) 12. cikkének,
az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 20. § szakaszának,
az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII törvény (a továbbiakban: Eüak.) és a
az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének egyes kérdéseiről szóló 62/1997. (XII.21) NM rendeletnek
való megfelelés érdekében intézkedéseket hoz abból a célból, hogy az egészségügyi és személyazonosító adatok kezelésében érintett természetes személyek részére minden lényeges információt és tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva közöljön, valamint segítse az érintetteket az 5. pontban szereplő jogaik gyakorlásában.
Jelen adatkezelési tájékoztató célja, hogy a Társaságunk által üzemeltetett Fogászati és Nőgyógyászati Rendelőben lévő a Társaságunk által végzett vizsgálatokra bejelentkező, a Társasságunk által nyújtott egészségügyi szolgáltatásokat igénybe vevő személyek és meghatalmazottaik, törvényes képviselőik (a továbbiakban: Érintettek) személyes adatainak kezeléséről átfogó tájékoztatást nyújtson.
Jelen Tájékoztató kifejezetten azon Érintettek számára tartalmaz releváns információkat, akiknek személyes adatait az Adatkezelő az egészségügyi szolgáltatási és diagnosztikai tevékenységével kapcsolatban kezeli.
2. ADATKEZELŐ ADATAI
Név S.ANNA-DENT Fogászati Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely 1062 Budapest, Andrássy út 55. 1. em. 1.
Fióktelepek
Cégjegyzékszám Cg. 01 09 926872
Adószám 14937983-2-42
Elektronikus elérhetőség
Nyilvántartásba vevő hatóság Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Társaságunk tevékenységét engedélyező hatóság neve és az engedély száma Budapest Főváros Kormányhivatal
1056 Budapest, Váci u. 62.
Társaságunk üzemeltetett weboldalak elérhetősége
Az adatvédelmi tisztviselő neve és elérhetőségei
3. A KEZELT ADATOK KÖRE, AZ ADATKEZELÉS CÉLJA, JOGALAPJA ÉS AZ ADATOK MEGŐRZÉSÉNEK IDEJE
3.1. KAPCSOLATTARTÁSSAL, IDŐPONTFOGLALÁSSAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS
Társaságunk által működtetett egészségügyi és diagnosztikai központban kizárólag telefonos úton és személyesen lehet időpontot foglalni a fenti egészségügyi központ recepcióján dolgozó recepciós munkatársainknál.
Az időpontfoglalás során recepciós kollégáink az érintett alábbi egészségügyi és személyazonosító adatait rögzítik írásban, papír alapú nyilvántartásunkban:
Kezelt egészségügyi és személyazonosító adat Adatkezelés célja
Név Kapcsolattartás, az Ön azonosítása.
Telefonszám Kapcsolattartás.
Vizsgálat típusa, beutaló osztály, orvos, vizsgálat időpontja (a kórházból beutalt betegek esetén) Vizsgálat előjegyzése, finanszírozhatóságának ellenőrzése.
Az adatkezelés jogalapja: az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont és az Infotv. 5. § (1) a) pontja.
A hozzájárulás megtagadásának következménye: a kért vizsgálat elmaradása. A telefonszám megadása nem kötelező.
Az adatkezelésben érintett személyek: Társaságunk egészségügyi központjaiban vizsgálatra bejelentkező, időpontot foglaló személyek. Ha az időpontot kezelőorvosa foglalja, az érintett az a személy, akinek a részére a vizsgálat elvégzése történik (páciens).
Adatkezelés időtartama: az előjegyzési lapot az Eüak. 30. § szakaszán alapuló kötelezettségünknek eleget téve az adatfelvételtől számított 30 évig őrizzük meg.
Amennyiben a vizsgálaton nem jelenik meg vagy azt lemondja, az előjegyzési lapon feltüntetett egészségügyi és személyazonosító adatait a lemondást vagy a vizsgálati időpontot követő 5 munkanapon belül töröljük.
Az adatok tárolásának módja: papír alapon.
3.2. GYÓGYKEZELÉSI TEVÉKENYSÉGGEL ÖSSZEFÜGGŐ ADATKEZELÉS
A gyógykezelési tevékenység sikeres ellátása, a páciensek azonosítása és a beutalóval érkező Érintettek vizsgálata finanszírozásának biztosítása érdekében Társaságunk személyazonosító és egészségügyi adatokat vesz fel az Érintettől a vizsgálat megkezdését megelőzően.
A lefoglalt időpontban a gyógykezelési tevékenység megkezdése előtt az Érintett bejelentkezik Társaságunk jelen tájékoztató 1. pontjában meghatározott egészségügyi központjának recepcióján, ahol az alábbi egészségügyi és személyazonosító adatait rögzítjük papír alapon és Társaságunk elektronikus informatikai rendszerében:
Kezelt egészségügyi és személyazonosító adat Adatkezelés célja
Személyazonosító adatok (Név, születési név, anyja születési neve, születési helye és ideje) - az Ön azonosítása; kapcsolattartás;
- az eredményes gyógykezelési tevékenységének elősegítése;
- az Ön egészségi állapotának nyomon követése;
- a népegészségügyi, közegészségügyi és járványügyi érdekből szükségessé váló intézkedések megtétele;
- az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény (a továbbiakban: Eüak.) 30. § szakaszában foglalt megőrzési kötelezettség teljesítése;
- az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (a továbbiakban: Eütv.) 136. § és 137. § szakaszaiban lévő egészségügyi dokumentációs kötelezettség teljesítése.
Lakcím, E-mail cím - kapcsolattartás, azonosítás; betegjogok érvényesítése, lelet kiküldése.
Egészségügyi adatok: vizsgálat megnevezése; szakorvosi beutaló adattartalma; beutaló osztály; kórelőzményre, kórtörténetre vonatkozó információk; az ellátást közvetlenül nem indokoló betegség, illetve a kockázati tényezők megnevezése; testsúly; a vizsgálat elvégzésére befolyással bíró egészségügyi adatok; korábbi vizsgálatokra vonatkozó információ; egészségügyi beavatkozások; panaszok; egyéb, a gyógykezelési tevékenység ellátása érdekében szükséges adatok, a vizsgálat elvégzése során felmerült információ.
- a Társaságunk által készített képfelvételek, írásos leletek. - az eredményes gyógykezelési tevékenységének elősegítése;
- az Ön egészségi állapotának nyomon követése;
- a népegészségügyi, közegészségügyi és járványügyi érdekből szükségessé váló intézkedések megtétele;
- az Eütv. 136. § és 137. § szakaszaiban lévő egészségügyi dokumentációs kötelezettség teljesítése;
- az Eüak. 30. § szakaszában foglalt megőrzési kötelezettség teljesítése.
Az adatkezelés jogalapja: az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont és az Infotv. 5. § (1) a) pontja.
A hozzájárulás megtagadásának következménye: az Eütv. 136. § és 137. § szakaszaiban lévő egészségügyi dokumentációs kötelezettsége teljesítése érdekében a kért vizsgálat elmaradása. Az e-mail cím megadása nem kötelező, ha nem adja meg, az semmilyen hátránnyal nem jár az Ön részére.
Az adatkezelésben Érintett személyek: az a személy, akin a vizsgálatot elvégzik (páciens).
Adatkezelés időtartama: az egészségügyi dokumentáció részét képező fenti személyes adatokat Társaságunk az Eüak. 30. § (1) bekezdése alapján az adatfelvételtől számított 30 évig őrzi meg. A kötelező nyilvántartási időt követően gyógykezelés vagy tudományos kutatás érdekében - amennyiben indokolt - az adatok továbbra is nyilvántarthatók. Ha a további nyilvántartás nem indokolt, a nyilvántartást megsemmisítjük. Az Eüak. 30. § (2) bekezdése alapján a vizsgálatok során készült felvételt az annak készítésétől számított 10 évig, a felvételről készített leletet a felvétel készítésétől számított 30 évig őrizzük meg.
Az adatok tárolásának módja: papír alapon és elektronikusan.
***
Korábbi egészségügyi dokumentumok kezelése
Kezelt egészségügyi és személyazonosító adat Adatkezelés célja
Az Ön korábbi vizsgálatai egészségügyi dokumentációja (pl. lelet, képfelvétel stb.) - az eredményes gyógykezelési tevékenységének elősegítése;
- az Ön egészségi állapotának nyomon követése;
Az adatkezelés jogalapja: az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont és az Infotv. 5. § (1) a) pontja.)
Az Ön szabad döntésén múlik, hogy a Társaságunk rendelkezésére bocsátja-e a korábbi vizsgálatok során készült egészségügyi dokumentációt. Amennyiben átadja, azt a Társaságunknál dolgozó betegellátók megtekintik, arról másolatot készítenek és azokat a vizsgálat elvégzését követően visszaadják az Ön részére. Ezek átadása nem előfeltétele a kért vizsgálat elvégzésének, ugyanakkor sok esetben nélkülük a vizsgálat nem végezhető el eredményesen.
A hozzájárulás megtagadásának következménye: A kért vizsgálat eredményes elvégzésének általában nem előfeltétele a korábbi vizsgálatai egészségügyi dokumentációjának átadása.
Az adatkezelésben Érintett személyek: az a személy, akin a vizsgálatot elvégzik (páciens).
Adatkezelés időtartama: a vizsgálat elvégzéséig, de legfeljebb az általunk készített vizsgálat anyagának (képanyag és írásos lelet) átadásának időpontjáig.
Az adatok tárolásának módja: papír alapon.
3.3. LELETEK ÉS KÉPANYAGOK ÁTADÁSÁVAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS
Személyes átvétel:
A vizsgálat elvégzését követően átadjuk az Ön részére az írásos leletet kinyomtatva és az elkészült képfelvételt CD-n, valamint visszaadjuk az esetlegesen rendelkezésünkre bocsátott korábbi vizsgálatok anyagát is. Ennek során átadás-átvételi elismervényt ír alá, amelyen az alábbi adatait kezeljük:
Kezelt személyes adat Adatkezelés célja
Név, születési dátum, vizsgálat időpontja Az Ön azonosítása, a betegjogok érvényesítése, adatvédelmi követelmények érvényre juttatása.
Meghatalmazott általi átvétel:
Amennyiben Ön nem személyesen veszi át a leletet, a vizsgálat során készített képanyagot és az esetlegesen rendelkezésünkre bocsátott korábbi vizsgálatok anyagát, akkor erre Ön helyett teljes bizonyítóerejű magánokiratba foglalt (két tanú által hitelesített) meghatalmazással rendelkező képviselője jogosult. A meghatalmazásban foglalt adatok személyazonosító okmányban lévő adatokkal való egyezőségét ellenőrizzük, a meghatalmazást átvesszük és megőrizzük. A meghatalmazó, a meghatalmazott és a tanúk alábbi személyes adatait kezeljük:
Kezelt egészségügyi és személyazonosító adat Adatkezelés célja
Meghatalmazás adattartalma (Pl.: meghatalmazó és meghatalmazott személyazonosító adatai: név, születési helye és ideje. anyja neve, TAJ száma, vizsgálat típusa, tanúk neve és lakcíme.). - betegjogok és adatvédelmi alapelvek érvényesítése;
- meghatalmazó és meghatalmazott beazonosítása.
Az adatkezelés jogalapja: az Érintett és a meghatalmazott hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont és az Infotv. 5. § (1) a) pontja.)
A hozzájárulás megtagadásának következménye: Az egészségügyi dokumentációt (a leletet, a képfelvételt és az esetlegesen rendelkezésünkre bocsátott korábbi vizsgálatok anyagát) a meghatalmazottnak nem adjuk ki.
Az adatkezelésben érintett személyek: az a személy, akin a vizsgálatot elvégzik (páciens) és a meghatalmazott, valamint a tanúk.
3.4. A SZÁMLA KIÁLLÍTÁSÁVAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS
Kezelt egészségügyi és személyazonosító adat Adatkezelés célja
A számla adattartalma: beteg neve, lakcíme, az igénybe vett egészségügyi szolgáltatás megnevezése, számlaadatok, kiállítás időpontja - számla kiállítási és megőrzési kötelezettség teljesítése az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) 159. § (1) bekezdése és 169. § e) pontja valamint a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 166. § (1)-(3), 167. § és 169. § (2) bekezdése alapján.
Egészségpénztári tagi azonosító - egészségpénztár által finanszírozott egészségügyi szolgáltatás finanszírozása.
Az adatkezelés jogalapja: az Áfatv. és az Sztv. szerinti jogi kötelezettségek teljesítése (GDPR 6. cikk c) pontja, Info tv. 5. § (1) b) pontja, az Sztv. 166. § (1)-(3), 167. § és 169. § (2)).
Az adatkezelésben Érintett személyek: az a személy, aki a szolgáltatásunkat igénybe veszi.
Adatkezelés időtartama: A számlát Társaságunk az Sztv. 169. § (2) alapján a kiállításától számított 8 évig őrzi meg jogszabályi kötelezettsége alapján.
Az adatok tárolásának módja: papír alapon és elektronikusan.
3.5. PANASZKEZELÉSSEL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS
Ön jogosult az egészségügyi ellátással kapcsolatban Társaságunknál panaszt tenni. Társaságunk köteles a panaszt kivizsgálni, és ennek eredményéről Önt a lehető legrövidebb időn belül, de legfeljebb harminc munkanapon belül írásban tájékoztatni. Társaságunk a panaszokat az Eütv. 29. § (4) bekezdése alapján köteles nyilvántartani.
Kezelt egészségügyi és személyazonosító adat Adatkezelés célja
A panaszban megadott személyes adatok, a panasz kelte, a panasszal és kivizsgálásával összefüggő iratok, a panasz megválaszolásának napja. - az Eütv. 29. § (4) bekezdése szerinti jogi kötelezettség teljesítése, betegjogok érvényre juttatása.
Az adatkezelés jogalapja: az Eütv. szerinti jogi kötelezettségek teljesítése (Eütv. 29. § (4) bekezdése, GDPR 6. cikk c) pontja, Info tv. 5. § (1) b) pontja).
Az adatkezelésben érintett személyek: az a személy, aki panasszal fordul Társaságunkhoz.
Adatkezelés időtartama: a panasszal, illetve annak kivizsgálásával összefüggő iratokat az Eütv. 29. § (4) bekezdése alapján 5 évig meg kell őrizni.
Az adatok tárolásának módja: papír alapon.
4. ADATTOVÁBBÍTÁS
Amennyiben Ön a Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórházból szakorvosi beutalóval jön Társaságunkhoz diagnosztikai vizsgálatra, a vizsgálat elvégzését követően az elkészült képfelvételt és a leletet továbbítjuk a Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház részére.
Kezelt egészségügyi és személyazonosító adat Adatkezelés célja
Lelet és vizsgálati képfelvétel az eredményes gyógykezelési tevékenységének elősegítése
Az adatkezelés jogalapja: az Ön hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont és az Infotv. 5. § (1) a) pontja.)
A hozzájárulás megtagadásának következménye: az ellátási kötelezettségünk miatt a vizsgálatot elmaradása.
Az adatkezelésben Érintett személyek: az a személy, akin a vizsgálatot elvégzik (páciens).
Az adatok továbbításának módja: elektronikusan, vagy papír alapon és/vagy CD-n.
5. EGYÉB ADATKEZELÉSI KÉRDÉSEK
5.1. Hozzájárulás visszavonásának joga:A személyes adatokat Ön önkéntesen bocsátja rendelkezésünkre, éppen ezért kérjük, hogy adatai közlésekor fokozatosan ügyeljen azok valódiságára, helyességére és pontosságára, mert ezekért az Érintett felelős. A helytelen, pontatlan vagy hiányos adat akadálya lehet a szolgáltatásaink igénybevételének.
Önnek joga van az adatkezelési hozzájárulását bármely időpontban ingyenesen visszavonni. A visszavonás nem érinti – a hozzájárulás visszavonása előtt – végrehajtott adatkezelés jogszerűségét. A visszavonást Ön postai vagy elektronikus úton is kezdeményezheti Társaságunk e-mail címén: ????????????. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy jogi kötelezettségünk teljesítése vagy jogos érdekeink érvényesítése céljából bizonyos adatokat a hozzájárulás visszavonása után is kezelhetünk.
5.2. Az adatok megismerésére jogosultak: Társaságunk, munkavállalóink, valamint a Társaságunkkal az egészségügyi szolgáltatás nyújtásával kapcsolatban egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló, a gyógykezelésben közreműködő személyek (pl. orvosok, asszisztensek, laboratóriumi vizsgálatokat végző szervezetek munkavállalói) kizárólag a feladataik ellátásával összefüggésben, a gyógykezelési tevékenység eredményes elvégzése céljából és csak az ehhez szükséges mértékben.
A bíróság, az ügyészség és más hatóságok (pl. rendőrség, adóhivatal, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) tájékoztatás adása, adatok közlése vagy iratok rendelkezésre bocsátása miatt megkereshetik Társaságunkat. Ezekben az esetekben adatszolgáltatási kötelezettségünket teljesítenünk kell, de csak a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges mértékben.
5.3. Adattovábbítás: Az Ön adatait csak jogszabályban meghatározott keretek között továbbíthatjuk, adatfeldolgozóink esetében pedig szerződéses feltételek kikötésével biztosítjuk, hogy ne használhassák az Ön hozzájárulásával ellentétes célokra az Ön személyes adatait.
Társaságunk külföldre nem továbbít adatokat.
Társaságunk adatkezelésében és/vagy adatfeldolgozásában részt vevő közreműködői és munkavállalói előre meghatározott mértékben – titoktartási kötelezettség terhe mellett – jogosultak az Ön személyes adatait megismerni.
5.4. Az Ön személyes adatait megfelelő technikai és egyéb intézkedésekkel védjük, valamint biztosítjuk az adatok biztonságát, rendelkezésre állását, továbbá óvjuk azokat a jogosulatlan hozzáféréstől, megváltoztatástól, sérülésektől illetve nyilvánosságra hozataltól és bármilyen egyéb jogosulatlan felhasználástól.
Társaságunk biztosítja, hogy az egészségügyi központunk területére Társaságunk munkatársain kívül más személy nem léphet be.
Szervezeti intézkedések keretében épületeinkben ellenőrizzük a fizikai hozzáférést, munkavállalóinkat folyamatosan oktatjuk és a papír alapú dokumentumokat megfelelő védelemmel elzárva tartjuk.
Társaságunknál informatikai megoldásokkal biztosított a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelem is. A saját zárt infokommunikációs rendszerét használja, amelyhez VPN kapcsolaton keresztül férnek hozzá a Társasággal munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló leletező orvosok. A leletező orvosoknak a Társaság leletező rendszeréhez külön felhasználóneve és jelszava van.?????
A Társaságunk szervezeti rendszerén belül kialakításra kerültek az ellenőrzött jogosultsági rendszerek, az informatikai rendszerekhez valamennyi munkavállalónak és a Társasággal egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló munkatársunknak külön jelszava és felhasználóneve van, így utólag nyomon követhető az is, hogy ki, mikor, milyen műveleteket hajtott végre Társaság infokommunikációs rendszereiben.
Üzemzavar esetén rendelkezésre állnak azok az erőforrások, melyek segítségével az elhárítás az üzemzavar mértékéhez képest gyorsan, hatékonyan és az elvárható módon hajtható végre.
A papír alapon rögzített egészségügyi dokumentációt Társaságunk a dokumentáció keletkezésétől számított 1 évig az 1. pontban rögzített egyes egészségügyi központ területén zárt szekrényben tárolja, amely biztosítja azok illetéktelen személy általi megismerését. 1 év lejártát követően Társaságunk archiválja. ???????????????
6. TÁJÉKOZTATÁS AZ ÖN JOGAIRÓL
Az Ön jogai:
6.1. Hozzáférési jog
Ön jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon tőlünk arra vonatkozóan, hogy egészségügyi és személyazonosító adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon tőlünk arról, hogy milyen személyes adatait, milyen célból, milyen forrásból és mennyi ideig kezeljük, valamint arról is, hogy közölte-e Társaságunk a személyes adatait harmadik személlyel és ha igen, akkor kivel.
6.2. Helyesbítéshez való jog
Ön Társaságunk bármely elérhetőségén keresztül (lásd 1. pont) jogosult arra, hogy kérésére indokolatlan késedelem nélkül helyesbítsük az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Jogosult továbbá arra is, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
6.3. Törléshez való jog
Ön kérheti tőlünk az általunk kezelt személyes adatainak törlését. Az Ön kérésére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül töröljük az Önre vonatkozó személyes adatokat, ha
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtöttük vagy más módon kezeltük
- Ön az adatkezeléshez való hozzájárulását visszavonta és az adatkezelésnek nincsen más jogalapja
- Ön tiltakozik az adatkezelés ellen, meghatározott feltételek esetén
- a személyes adatokat jogellenesen kezeltük
6.4. Adatkezelés korlátozásához való jog
Az Ön kérésére haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül korlátozzuk az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
- vitatja a személyes adatok pontosságát
- jogellenes az adatkezelés és Ön törlés helyett az adatkezelés korlátozását kéri
- ha nincsen szükségünk a személyes adataira az adatkezeléshez, de Önnek jogai érvényesítéséhez szüksége van azokra
- tiltakozik a közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett adatkezelés, vagy jogos érdeken alapuló adatkezelés ellen
6.5. Adathordozhatósághoz való jog
Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, az Ön által rendelkezésünkre bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkaphassa, illetve ezeket továbbíthassa egy másik szolgáltatónak.
6.6. Tiltakozáshoz való jog
Ön jogosult tiltakozni az adatkezelés ellen, ha az adatkezelés a Társaságunk vagy harmadik személye jogos érdekén alapul vagy az adatkezelés közérdekű vagy a Társaságunkra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges.
6.7. Automatizált döntéshozatal
Társaságunk nem végez automatizált döntéshozatalt.
7. ÉRTESÍTÉSI ÉS INTÉZKEDÉSI KÖTELEZETTSÉG
7.1. Címzettek értesítése
Helyesbítésről, törlésről, adatkezelés-korlátozásról minden esetben értesítjük azokat a címzetteket, akikkel, illetve amelyekkel az Ön személyes adatait közöltük, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Kérésére tájékoztatjuk Önt ezekről a címzettekről.
7.2. Tájékoztatás módja, határideje
Az 5. ponthoz kapcsolódó kérelmek nyomán hozott intézkedésekről legfeljebb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül – ha másként nem kéri – elektronikus formában tájékoztatjuk Önt. Ez a határidő szükség esetén – a kérelem összetettsége, illetve a kérelmek számára tekintettel – további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról annak okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatjuk Önt.
Az Ön kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy más módon igazolja személyazonosságát.
Amennyiben nem intézkedünk kérelme nyomán, legfeljebb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatjuk Önt ennek okairól, valamint arról, hogy panaszt nyújthat be a NAIH-nál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
7.3. Ellenőrzés
Kivételes esetben, ha megalapozott kétségeink vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, személyazonosság megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérjük. Ez az intézkedés a GDPR 5. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott, az adatkezelés bizalmasságának elősegítése, azaz a személyes adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés megakadályozása céljából szükséges.
7.4. Tájékoztatás és intézkedés költségei
Az 5. ponthoz kapcsolódó kérelmekre adott tájékoztatást, illetve az azok alapján megtett intézkedéseket díjmentesen biztosítjuk.
Ha az Ön kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó – figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre – ésszerű díjat számítunk fel, vagy megtagadjuk a kérelem alapján történő intézkedést.
8. TÁRSASÁGUNK ÁLTAL IGÉNYBE VETT ADATFELDOLGOZÓK
Társaságunk az adatok kezelése során – ügyfeleink színvonalas kiszolgálása érdekében – az alábbi adatfeldolgozókat veszi igénybe:
NÉV
ELÉRHETŐSÉG
TEVÉKENYSÉG
IT szolgáltatás
adatbázis karbantartás és feldolgozás, riportok készítése
könyvelő
raktár
Kulcssoft program
Amennyiben az adatfeldolgozóink körét módosítjuk, a változásokat átvezetjük jelen tájékoztatónkban.
9. IGÉNYÉRVÉNYESÍTÉS, PANASZJOG
Önnek joga van a felügyeleti hatósághoz panaszt benyújtani (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, http://naih.hu, telefonszám: +36 (1) 391-1400, postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5., e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu). Amennyiben Ön külföldi állampolgár, úgy a lakhelye szerinti felügyeleti hatóságnál is panaszt tehet.
A jogai megsértése esetén bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. Az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik, a per – az Érintett választása szerint – az Ön lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.
Kérjük, hogy mielőtt a felügyeleti hatósághoz vagy bírósághoz fordulna panaszával – egyeztetés és a felmerült probléma minél gyorsabb megoldása érdekében – keresse meg Társaságunkat.
10. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
10.1. Az Adatkezelő feladatai végrehajtása során a NAIH-al – annak megkeresése alapján – együttműködik.
10.2. Az Adatkezelő gondoskodik jelen szabályzat felülvizsgálata és szükség szerint naprakésszé tétele iránt.
10.3. Ha az Adatkezelő a személyes adatokon a gyűjtésük céljától eltérő célból további adatkezelést kíván végezni, akkor erről az Érintettet tájékoztatja, és ehhez előzetes, kifejezett hozzájárulását megszerzi, illetőleg lehetőséget biztosít számára, hogy a felhasználást megtiltsa.
10.4. Az Adatkezelő jogosult egyoldalúan módosítani a szabályzat tartalmát; ilyen esetben az Érintettek értesítése kötelező.
10.5. Jelen tájékoztatóban nem szabályozott kérdésekre a magyar jog adatvédelmi tárgyú jogszabályai, különös tekintettel az Infotv. és a 2018. május 25. napjától alkalmazandó GDPR rendelkezései irányadóak.
Kelt.: Budapest, 2018. június 21.
S.ANNA-DENT KFT
Adatkezelő